Sony ZV-E1 + FE 28-60mm F4-5.6 - Reviews

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 5 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Sony ZV-E1 + FE 28-60mm F4-5.6 op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

Zoe 26-06-2023

Super vakantie vlogcamera

Allereerst om te beginnen: de grootte en gewicht. De camera voelt prettig aan in je handen. In eerste instantie lijkt hij zwaar maar dat is hij zeker niet, waardoor dit heel fijn en geschikt is om mee op reis te gaan. De camera past eenvoudig vrijwel in alle tassen en er zit ook een sony draagriem inbegrepen. Echter mis ik op de markt (wellicht komt dat later) een bijpassende leren halfbody case. Het is en blijft een dure camera, waardoor je toch net iets meer de camera wil beschermen. De lenzen en body zijn voorzien van afdekkappen. De scherm is voorzien van touch en kun je kantelen, handig voor selfie/vlogs maken. Bij het instellen van de camera is het gebruiksgemak ook vrij simpel en alles is goed te volgen. De knopjes op de camera zijn ook goed overzichtelijk. Het installeren van de app "Creators App" gaat ook snel met je smartphone. Het overzetten van de bestanden van camera naar telefoon gaat gemakkelijk! Beeldkwaliteit: De ontwikkelingen van Sony verbluft me weer met de kwaliteit van de beeld, zowel foto als video. Zelfs voor een vlogcamera is het geschikt om mooie beelden te schieten! Echter blijft het een 12MP camera, voor een fotomarkt is dit niet te de beste camera. Het is en blijft een vlogcamera, ondanks dit maakt hij echt uitstekende foto's. Wat mij meest indruk gaf is dat de camera beschikt over AI-autofocus. De autofocus bij ZV-E1 is erg geavanceerd met realtime tracking. De camera herkent een persoon (of huisdier of gebouwen - dit is instelbaar) die in beeld is. hierdoor kun je bij het lopen nog steeds de persoon goed volgen ook als je in- en uitzoomt. Dit was super fijn tijdens de reis, want dan loop je ook veel. Tijdens het lopen wordt de beeld gestabiliseerd. Het focus overloop van uitzicht naar persoon en verloopt heel soepel en snel, zonder dat je iets hoeft te doen (bijv richten op persoon/object). Verder is de ingebouwde beeldstabilisatie is echt uitstekend, waardoor de beelden heel mooi uitkomen en niet trillen (net een filmkwaliteit). Verder ben ik benieuwd of dmv gimbal de stabilisatie daarmee nog soepeler kan filmen, die staat op mijn lijstje om aan te schaffen. Voor het filmen is de audio ook erg van belang. Er is een microfoon bijgeleverd, zelf vond ik dit accessoire ietwat 'te goedkoop' ogen voor zo'n dure camera. Je kunt het geluid zelf bepalen waar dat moet worden opgenomen. Je hoort de persoon duidelijk zonder dat de achtergrondgeluiden teveel aanwezig is. 1 minpuntje: er zit geen USB C kabel meegeleverd

Pluspunten

• Compacte camera
  • Niet zwaar
  • Uitstekende functie zoals AI
  • Soepele zoomovergang
  • Gebruiksvriendelijk

Minpunten

• Prijzig
  • Goedkoop ogende microfoontje
  • Nog geen mooie camera (body)tas

RichardSp 11-06-2023

Mooi, compact en uitstekende kwaliteit

Als amateur vlogger en fotograaf is de ZV-E1 een geweldige uitkomst. Veel mogelijkheden maar toch ook eenvoudig in het gebruik. Het handzame model, het mooie uitklapbare scherm en het snel wisselen tussen film en foto maakt het een ultieme all in one. Volgen van personen in de vlogmodus is echt fantastisch en een groot verschil met alle andere versies. Een foto maken op korte afstand is uitstekend te noemen. Loepzuivere foto’s rollen er uit. Wel wat prijzig maar dan heb je ook de top van het segment. De compacte camera inclusief de mooie compacte lens maakt het een mooi apparaatje om makkelijk mee te nemen

Pluspunten

• Compact
  • Kwaliteit
  • Mogelijkheden
  • Afs

Minpunten

• Prijs

gabbo 05-06-2023

De beste compacte vlogcamera die er is!

De AI-auto focus is werkelijk een game changer.
Ik hoef me geen zorgen meer te maken of ikzelf of een van mijn vrienden goed in beeld is.
Het handige draaibare scherm maakt het ook nog eens heel gemakkelijk om dit te controleren! Daarnaast werkt deze autofocus ook voor dieren, auto’s vliegtuigen en nog veel meer.

De full-frame sensor produceert echt geweldige video’s en foto’s.
Zowel in de video als camera modus. Zelfs bij minder ideale lichtomstandigheden.

De nieuwe Dynamic Active SteadyShot. Ja, het beeld wordt gedeeltelijk bijgesneden, maar het lijkt net alsof je een gimbal gebruikt.
Het gebruik van een externe microfoon is overbodig geworden, omdat je de microfoon kunt instellen om alleen aan de achterkant, voorkant of van alle kanten geluid op te nemen. Of je kunt de camera dit automatisch laten bepalen. Bovendien wordt er ook een compacte popfilter meegeleverd die je eenvoudig in de hotshoe kunt plaatsen.

Later dit jaar komt er een update waarmee je kunt opnemen in 4K met 120fps.

De Creators' App werkt top. Ik had mijn camera binnen een minuut verbonden met mijn telefoon!

Dit zorgt voor een supercompacte camera die niet zwaar is. Indien je er dan niet een te zware lens op zet.

Ik raad dit product aan voor zowel de beginnende vlogger als de gevorderde film maker.

Pluspunten

• Autofocus
  • Beeldstabilisatie
  • App
  • 4K 120fps
  • Audio

Minpunten

• Accu

M 04-06-2023

Fijne camera

Deze vlogcamera doet alles wat je er van mag verwachten en nog meer! De camera is voor zijn soort compact en ligt. De camera heeft zoveel functies dat ik ze allemaal nog moet ontdekken maar dat is een feestje!

d************@g******** 04-06-2023

Topniveau vlogcamera in compact formaat

Als enthousiaste beginnende vlogger was ik op zoek naar een enigzins compacte camera die prestaties kan leveren en tegelijkertijd gemakkelijk mee te nemen is. Ik besloot deze Sony ZVE1L uit te proberen en ik moet zeggen dat ik tot nu toe erg onder de indruk ben van de camera.

De beeldkwaliteit is gewoonweg fantatisch. De kleuren zijn levendig en de details zijn scherp, ook in situaties met slecht of weinig licht. Dit is echt een pluspunt, vooral voor vloggers die vaak buiten filmen of in omstandigheden met minder ideale belichting.

Een van de beste eigenschappen voor mij persoonlijk is de ingebouwde beeldstabilisatie. Ik heb zelf een hekel aan vlogs die shaky zijn en daar hoef ik mij nu geen zorgen over te maken.

De camera is ook voorzien van een kantelbaar touchscreen, wat handig is tijdens het vloggen. De touchscreen bediening is intuïtief waardoor het navigeren door de menu's en het wijzigen van instellingen gemakkelijk is.

Wat betreft de geluidskwaliteit is de ZVE1L uitgerust met een ingebouwde microfoon van goede kwaliteit. Het geluid is vaak prima, maar als je echt professionele audiokwaliteit wilt, raad ik toch aan om een externe microfoon te gebruiken.

De batterijduur van de ZVE1L is ook top. Ik kan de hele dag filmen zonder me zorgen te hoeven maken over de accuduur.

Al met al ben ik super tevreden met deze camera.